Sklep w trakcie prac modernizacyjnych
-
Alle Kategorien
- Kompletne wtryski
- Komputery
- Podzespoły
- Listwy paliwowe
- Wtryskiwacze
- Druki 3D
- Płukanki / Zestawy naprawcze
- Pielęgnacja Auta
-
Tuning
- Zegary
- Układ dolotowy
- Układ paliwowy
- Silnik
- Układ chłodzenia
-
Wyposażenie wnętrza
- Inne
- Gałki i nakładki
- Naby
- Quick Release
- Uchwyty akumulatorów
- Włączniki
- Podstopnice
- Obudowy akumulatorów
- Kierownice
- Panele Drzwi
- Dystanse maski
- Akcesoria ozdobne JDM
- Ładowarki samochodowe
- Osłony, separatory przewodów napięcia
- Uchwyty chłodnicy
- Kołki montażowe
- Systemy gaśnicze
- Maty wygłuszające
- Elementy carbonowe
- Felgi i akcesoria
- Fotele i pasy
- Zawieszenie
- Układ wydechowy
- Termoizolacja
- *Kategoria tymczasowa
- Turbo
- Rury, kolanka
- Układ hamulcowy
- Układ napędowy
- Gadżety
- AM Carparts
- Obejmy, Opaski
- Łączniki silikonowe
- Chemia, Detailing
- Akcesoria zewnętrzne
- Ospojlerowania
- Podtlenek azotu
- Dla kierowcy
- Opony
- Wkładki
- Auta, części używane
- Dekielki felg
- Części
-
Opony Koła
- Opony przemysłowo-rolnicze 15.3"
- Opony do quadów 12"
- Opony do quadów 8"
- Opony przemysłowo-rolnicze 10"
- Opony przemysłowo-rolnicze 4"
- Opony przemysłowo-rolnicze 5"
- Opony przemysłowo-rolnicze 6"
- Opony przemysłowo-rolnicze 8"
- Opony rowerowe 12"
- Opony rowerowe 24"
- Dętki do opon 10"
- Dętki do opon 12"
- Dętki do opon 14"
- Dętki do opon 16"
- Dętki do opon 17"
- Dętki do opon 18"
- Dętki do opon 19"
- Dętki do opon
- Dętki do opon 20"
- Dętki do opon 30"
- Dętki do opon 13"
- Dętki do opon 4"
- Dętki do opon 14.5"
- Dętki do opon 15" i 15.3"
- Dętki do opon 25"
- Dętki do opon 6"
- Dętki do opon 26"
- Dętki do opon 8"
- Dętki do opon 38"
- Dętki do opon 9"
- Dętki do opon 24"
- Dętki do opon 27"
- Dętki do opon 28"
- Dętki do opon 29"
- Felga 10"
- Felga 13"
- Felga 14"
- Felga 15.3"
- Felga 15.5"
- Felga 6"
- Felga 8"
- Opony do Go-kartów
- Opony motocyklowe off road 21"
- Opony motocyklowe szosowe 21"
- Opony do skuterów 14"
- Opony motocyklowe off road 14"
- Opony motocyklowe szosowe 15"
- Opony do skuterów 15"
- Opony motocyklowe szosowe 16"
- Opony do skuterów 16"
- Opony motocyklowe off road 16"
- Opony motocyklowe szosowe 17"
- Opony motocyklowe off road 17"
- Opony motocyklowe off road 18"
- Opony motocyklowe szosowe 18"
- Opony motocyklowe off road 19"
- Opony motocyklowe szosowe 19"
- Opony do quadów 14"
- Opony do quadów 15"
- Opony do quadów 7"
- Opony do quadów 9"
- Opony do skuterów 10"
- Opony do skuterów 12"
- Opony do skuterów 13"
- Opony przemysłowo-rolnicze 19"
- Opony przemysłowo-rolnicze 12"
- Opony przemysłowo-rolnicze 14.5"
- Opony przemysłowo-rolnicze 15"
- Opony przemysłowo-rolnicze 16"
- Opony do samochodów osobowych letnie-12"
- Opony do samochodów osobowych letnie-15"
- Op.do sam.ciężarowych i autobusów 17.5"
- Op.do sam.ciężarowych i autobusów 22.5"
- Opony do samochodów 4x4 letnie 15"
- Opony do samochodów 4x4 letnie 16"
- Opony do samochodów 4x4 letnie 17"
- Opony motocyklowe off road 10"
- Opony motocyklowe off road 12"
- Opony motocyklowe szosowe 14"
- Opony do quadów 10"
- Opony do quadów 11"
- Opony do quadów 6"
- Opony do quadów 16"
- Opony dojazdowe
- Dętki do opon 21"
- Dętki do opon 11"
- Opony do samochodów osobowych letnie-18"
- Opony do samochodów 4x4 zimowe 21"
- Opony do samoch.osobowych całoroczne-16"
- Materiały marketingowe
- Opony rowerowe 27.5"
- Opony rowerowe 28"
- Opony rowerowe 29"
- Opony do samoch.osobowych całoroczne-13"
- Opony do samoch.osobowych całoroczne-14"
- Opony do samoch.osobowych całoroczne-15"
- Opony do sam.dostawczych całoroczne 15"
- Opony do sam.dostawczych całoroczne 16"
- Opony do samoch.osobowych całoroczne-17"
- Opony do sam.dostawczych całoroczne 17"
- Opony do samoch.osobowych całoroczne-18"
- Opony do samoch.osobowych całoroczne-19"
- Opony do sam. dostawczych letnie - 14"
- Opony do sam. dostawczych letnie - 15"
- Opony do sam. dostawczych letnie - 16"
- Opony do samochodów osobowych letnie-20"
- Opony do samochodów osobowych letnie-21"
- Opony do samochodów osobowych letnie-13"
- Opony do samochodów osobowych letnie-14"
- Opony do samochodów osobowych letnie-16"
- Opony do samochodów osobowych letnie-17"
- Opony do samochodów osobowych letnie-19"
- Opony do samochodów osobowych zimowe-20"
- Opony do samochodów osobowych zimowe-14"
- Opony do sam.dostawczych zimowe - 14"
- Opony do samochodów osobowych zimowe-15"
- Opony do sam.dostawczych zimowe - 15"
- Opony do samochodów osobowych zimowe-16"
- Opony do sam.dostawczych zimowe - 16"
- Opony do samochodów osobowych zimowe-17"
- Opony do samochodów osobowych zimowe-18"
- Opony do samochodów osobowych zimowe-19"
- Opony do samochodów 4x4 całoroczne 17"
- Opony do samochodów 4x4 całoroczne 18"
- Opony do samochodów 4x4 letnie 20"
- Opony do samochodów 4x4 letnie 22"
- Opony do samochodów 4x4 letnie 18"
- Opony do samochodów 4x4 letnie 19"
- Opony do sam.dostawczych zimowe - 17"
- Opony do samochodów 4x4 zimowe 18"
- Opony do samochodów 4x4 zimowe 19"
- Opony do samochodów 4x4 całoroczne 20"
- Opony do samochodów 4x4 całoroczne 22"
- Opony do samochodów 4x4 letnie 24"
- Opony do samochodów 4x4 całoroczne 15"
- Opony do samochodów 4x4 całoroczne 16"
- Opony do samochodów 4x4 całoroczne 21"
- Opony do samochodów 4x4 letnie 14"
- Opony do samochodów 4x4 całoroczne 16.5"
- Opony do samochodów 4x4 całoroczne 19"
- Opony do samochodów 4x4 letnie 13"
- Opony do samochodów 4x4 całoroczne 13"
- Opony do samochodów 4x4 całoroczne 14"
- Opony do samoch.osobowych całoroczne-20"
- Opony do sam.dostawczych całoroczne 14"
- Opony do sam. dostaw. lawet letnie - 10"
- Opony przemysłowo-rolnicze 30"
- Opony przemysłowo-rolnicze 3.75"
- Opony przemysłowo-rolnicze 20"
- Opony do sam. dostaw. lawet letnie - 12"
- Opony przemysłowo-rolnicze 22.5"
- Opony przemysłowo-rolnicze 24"
- Opony do sam. dostawczych letnie - 13"
- Opony przemysłowo-rolnicze 8.25"
- Opony przemysłowo-rolnicze 34"
- Opony przemysłowo-rolnicze 14"
- Opony przemysłowo-rolnicze 15.5"
- Opony przemysłowo-rolnicze 26"
- Opony przemysłowo-rolnicze 16.5"
- Opony przemysłowo-rolnicze 17"
- Opony przemysłowo-rolnicze 28"
- Opony przemysłowo-rolnicze 18"
- Opony do sam. dostaw. lawet letnie - 8"
- Opony przemysłowo-rolnicze 9"
- Nowości
- Kontakt
09-2 utrudniona zmiana biegów/wypadanie biegów - przekładnia ręczna
09-2 utrudniona zmiana biegów/wypadanie biegów - przekładnia ręczna
- Wysyłka zagraniczna 120
Problem: Utrudniona zmiana biegów/"wyskakiwanie" biegów.
Przyczyna: Zanieczyszczenia, osady laku utrudniające działanie skrzyni biegów, zużyty olej przekładniowy nie zapewnia tworzenia się prawidłowej warstwy smarującej, niewystarczające właściwości w warunkach wysokich ciśnień itp.
W przypadku utrudnionej zmiany biegów, można rozróżnić dwie sytuacje: zacinanie się podczas zmiany biegów i/lub trudna zmiana
biegów.
Zacinanie się podczas zmiany biegów:
Olej nie jest w stanie utrzymać prawidłowej warstwy smarującej, co prowadzi do tarcia metalu o metal. Ma to miejsce np. gdy odrobinę zużyte widełki zmiany biegów, tulejki ślizgowe oraz wodziki przy lekkim przechyle, powodują luzy pomiędzy elementami skrzyni biegów. Jest tak również w przypadku elementów pracujących pod dużymi obciążeniami, które wytworzyły luzy z powodu zużycia i/lub drgań i gdzie warstwa smarująca jest wyciskana z powodu wysokiej szybkości obrotowej lub wysokiego obciążenia.
Trudna zmiana biegów:
Synchronizatory stożkowe które są najczęściej wykorzystywane, posiadają pierścienie synchronizacyjne z drobnymi żeberkami, mającymi na celu jak najszybsze przeniknięcie przez warstwę olejową i zetknięcie się ze stożkową częścią przyłączanego wału i synchronizację dwóch obwodowych prędkości. Z powodu starzenia się i/lub zakwaszania oleju przekładniowego, oddzielają się jego najcięższe części: smoła, lak i guma. Lak odkłada się w postaci osadów np. pomiędzy żeberkami pierścieni synchronizatora, które zostają całkowicie zapełnione. W ten sposób, powierzchnia pierścieni synchronizatora znacznie się powiększa, przez co nie przechodzą one tak szybko przez warstewkę oleju jak powinny. Kierowca zwykle narzeka najpierw na utrudnione działanie skrzyni zmiany biegów, następnie na metaliczny odgłos zdzierania kół zębatych podczas szybkiej zmiany biegów.
Zalecany sposób postępowania:
1. Dodać do brudnego oleju do skrzyni biegów, rozgrzanej do temperatury pracy 1 x New Generation Motor Flush. Jeżeli jest to konieczne należy usunąć odpowiednią ilość oleju,
przed dodaniem New Generation Motor Flush. Podnieść samochód podnośnikiem, tak żeby można było swobodnie obracać kołami. Włączyć silnik i przełączać biegi przez 15-20 min, przy pracującym silniku na wolnych obrotach. Nie wolno w tym czasie jeździć pojazdem
2. Wymienić olej i dodać do nowego oleju 1 x Forté Automatic Transmission Treatment oraz 1 x Forté Diff & Gear Treatment
Dodając do nowego oleju Forté Diff & Gear Treatment, powodujemy wzrost odporności oleju na ścinanie, zwiększy się film olejowy a tym samym polepszy się działanie skrzyni przy większych obciążeniach. Olej będzie posiadał większą lepkość i wyższą odporność na wypadanie biegów w momencie większych obciążeń. To gwarantuje eliminacje usterki i przeciwdziała pojawieniu się jej w przyszłości.
Dodanie Forté Automatic Transmission Treatment jest niezbędne z powodu konieczności zneutralizowania niekorzystnego działania pozostałego w skrzyni starego oleju, zmiękczenia uszczelnień gumowych oraz przeciwdziałaniu tworzenia się laku. Jeżeli przy pewnych szybkościach ze skrzyni biegów lub mechanizmu różnicowego dobiegają nieprzyjemne odgłosy, często jest to powodowane wyrzucaniem oleju pomiędzy kołami zębatymi przekładni, co powoduje powstawanie wolnej przestrzeni, a tym samym hałasu. Po dodaniu środka Forté Diff & Gear Treatment do oleju przekładniowego hałas jest redukowany lub znika całkowicie.
Czysty Silnik Działa Lepiej!
-
Wir empfehlen
-
Ähnliche Artikel